سفیران نوآوی به کمک رفع نیازهای کشور می‌آیند.

انعقاد ۱۶۰ میلیارد قرارداد میان استارتاپ‌ها و صنعت

شنبه ۱۷ آبان ماه رویداد مجازی بوت‌کمپ در دانشگاه شهید بهشتی کار خود را آغاز خواهد کرد و به مدت یک ماه علاوه بر آنکه تیم‌های استارتاپی با نحوه توسعه کسب و کار دانش‌بنیان خود آشنا می‌شوند، زمینه عقد قرارداد با بخش صنعتی نیز فراهم خواهد شد.

احسان صفرنواده، مدیر عامل یکی از شتابدهنده‌ها در گفت‌وگو با ایسنا با بیان اینکه افتتاحیه رویداد بوت کمپ در روز شنبه ۱۷ آبان ماه در دانشگاه شهید بهشتی برگزار خواهد شد، گفت: این رویداد یک رویداد مجازی برای تعامل جامعه و دانشگاه است.

وی ادامه داد: در جامعه صنعتی و شهری یکسری معضلات و چالش‌هایی وجود دارد که فناوری می‌تواند برای رفع این چالش‌ها موثر باشد، ضمن آنکه شهرها را به محل بهتری برای زندگی تبدیل کند.

صفرنواده با اشاره به توانمندی‌های موجود در دانشگاه‌ها و انجمن‌های علمی و اکوسیستم نوآوری کشور برای رفع این نیازمندی‌ها، خاطر نشان کرد: متاسفانه راه ارتباطی اکوسیستم نوآوری کشور که شامل شرکت‌های دانش‌بنیان و استارتاپ‌ها و مراکز شتابدهی می‌شود با جامعه و صنعت کم رنگ است که در این صورت جامعه و صنعت و تیم‌های تحقیقاتی در دانشگاه‌ها مسیر خود را می‌روند و به یکدیگر سودی نمی‌رسانند.

مدیر عامل این شرکت دانش‌بنیان اظهار کرد: بر این اساس تلاش کردیم که عوامل تعاملی را ایجاد کنیم که فرآیند ارتباط میان جامعه و دانشگاه فراهم شود که در این راستا در جهت فضای “بروکری” اقدام کردیم. این فضا شامل ۳ ضلع صندوق نوآوری و شکوفایی، فن بازار ملی و معاونت علمی‌وفناوری ریاست‌جمهوری است که از سوی این نهادها به یکسری از شرکت‌های دانش بنیان مجوزهایی اعطا می‌کنند تا بتوانند فعالیت‌های فناورانه شکل بگیرد.

این محقق فناور، خاطرنشان کرد: بر این اساس رویداد بوت کمپ را که پایلوت آن را از دانشگاه شهید بهشتی به عنوان یک دانشگاه جامع آغاز کردیم، برگزار کردیم و طی آن با ارائه آموزش‌های تخصصی، دانشجویان و تیم‌های تحقیقاتی با نحوه احصای نیازمندی‌های جامعه، درک توانمندی‌های فضای دانشگاهی و تبدیل یافته‌های علمی به اتفاقات واقعی درجامعه آشنا خواهند شد.

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *