رونمایی از سه محصول دانش بنیان در نمایشگاه صنعت فولاد

به گزارش روابط عمومی شرکت کاریزاعتماد به نقل از سایت صندوق نوآوری و شکوفایی،در آخرین روز از گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه فولاد، سه محصول دانش بنیان با حضور وزیر صمت و رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی رونمایی شد.

 در سومین و آخرین روز از گردهمایی فناورانه صنایع، شرکت‌های دانش بنیان و استارت آپ‌های حوزه فولاد که در محل صندوق نوآوری در حال برگزاری است، دکتر رضا رحمانی وزیر صنعت، معدن و تجارت از نمایشگاه توانمندی‌های صنعت فولاد که در حاشیه این رویداد برپا شده است بازدید کرد.
در جریان این بازدید که دکتر علی وحدت، رئیس صندوق نوآوری و شکوفایی نیز او را همراهی می‌کرد، از سه محصول دانش بنیان حوزه فولاد رونمایی شد.
محصول اول یاتاقان‌های سه لایه محصول شرکت «پارت آریا نیرو پانیر» بود. این شرکت با استفاده از تسهیلات سرمایه در گردش صندوق نوآوری و شکوفایی به میزان ۲۷۵ میلیون تومان توانسته است این محصول را تولید کند. شرکت مزبور تنها تولید کننده یاتاقان‌های سه لایه آلومینیومی‌ در ایران است؛ یاتاقان‌های سه لایه(فلزی) از سه نوع لایه مختلف فولاد،‌ فلز آستری، ‌فلز روکش تشکیل شده‌اند.
دومین محصول رونمایی شده در این رویداد، دستگاه کوانتوکتر بر پایه آهن، مس و آلومینیوم است که توسط شرکت آرا کاوش پژوه ساخته شده است. این شرکت با استفاده از تسهیلات ۱۲۰ میلیون تومانی صندوق نوآوری و شکوفایی توانست نمونه‌ای از دستگاه ذکر شده را بسازد. کاربرد این دستگاه انجام آنالیز کمی ‌و کیفی پایه‌های فلزی در صنایع متالوژی و ریخته گری و آزمایشگاه‌های مرجع است.
دیگر رونمایی مربوط به خدمات آزمایشگاهی آنالیز مواد معدنی محصول بنیاد علوم کاربردی رازی بود. این خدمات با استفاده از دستگاه (X-ray diffraction) XRD و XRF پرتابل، جهت ارائه خدمات آزمایشگاهی مناسب به پژوهشگران و صنعتگران صورت می‌گیرد. تسهیلات مصوب صندوق نوآوری و شکوفایی برای بنیاد علوم کاربردی رازی شامل ۸۰۰ میلیون تومان تسهیلات با نرخ ۱۱ درصد برای تامین سرمایه جهت خرید دستگاه‌های مورد نیاز بوده است.

منبع: سایت صندوق نوآوری و شکوفایی

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *